måndag 8 juni 2009

Projekt EasyStar

Nu när FPV Grejorna kommit så tar jag på mig nybörjartröjan och börjar fråga runt på forumen för att leta efter tips och trix som man kanske inte själv kommer på i första taget... Och OJ! Det fanns massor!! Multiplex EasyStar är en kärra som är beprövad och enligt ryktet mycket stryktålig... Den tål lite hår behandlig och går för det mesta att reparera med ca på fältet på 10 minuter - sägs det. Detta var precis vad jag var ute efter så jag beger mig ut till affären för att inhandla, och ni som läser här ofta vet att jag har ett presentkort... ;) Sagt och gjort så är jag efter lunchen ägare av en Easystar :P

Lite letande på nätet visar att det finns ett antal stora trådar om hur man enkelt bygger en easystar samt hur man gör de modifikationer man önskar... På RCGroups hittade jag en massa smarta tips på hur man skär skevroder samt moddar för att köra brushless...

Nu ska det byggas!!

2 kommentarer:

Peter sa...

Hej hej, jag började med FPV i våras, med just en Easy Star och nästan precis samma samma saker från range video, minus headtracker och så. Ska bli intressant att följa din blogg..

Daniel sa...

Tack! Det e ett 20-tal personer som har börjat följa bloggen... Kul! Jag ska göra mitt bästa för att dela med mig av mina erfarenheter. Bygget börjar som sagt om ..... 2-30 minuter :)
Vi får se om ES:en klarar att lyfta min HD Kamera... isof kommer det massa roliga videor under sommaren.