torsdag 11 juni 2009

Lite bilder på grejorna som kommit...


Multiplex Easystar unboxed.... Detta e allt som ligger i lådan I kartongen ligger motor, propeller och lite smått o gott som ex. roderhorn. En snabb provpassning visar att passformen verkar vara aldeldes utmärkt. materialet känns stryktåligt och extremt lätt. Dekalerna sitter inte riktigt fast på dekalarket - men å andra sidan vill jag inte ha dom så för mig e det strunt samma... trist dock om man hade velat... Det var även ett märke på ena vingspetsen.

KX191 Boxen. I kartongen fanns kameran, en liten ställning och en kabel med ström och video samt lite instruktioner. Även viewfinderlinsen som jag beställde med låg i kartongen. Jag blev lite förvånad över hur liten kameran faktiskt var. Den e inte bara cool, den e söt med Hhahaha Däremot känns den mycket gedigen med metallchassi och inga delar som ser ut att gå sönder lätt... Det sitter även ett pyttelitet linsskydd på kameralinsen. Videokontakten på kabeln är av nån konstig typ som inte används i europa så den får man nog löda om.

Track R2 Headtrackern från Immersion RC. I kartongen fanns sensorn med controller, signalanslutning och strömanslutning. När jag lade grejorna på bordet kändes det som att det sitter nån fjäder innuti sensorn så jag antar att den än stötkänslig. Alla kablar ser ut att vara anpassade för att passa Futaba. Nu är det ett par saker som skiljer sig mellan Futabas radioapparater; bl.a. spänningen. Min 12FG går på 7.2v så jag kanske får löda här med...

Inga kommentarer: