onsdag 24 juni 2009

Nåla mera...

Vi min tur till fältet igår Blev det ju en det heliflyg med... Och jag känner att det börjar lossna... känslan i fingrarna börjar komma. Som jag skrivit tidigare så har tailen inte kännts helt rätt och jag har inte rigtigt kommit på vad det är men igår så började jag pilla på alla inställningar och kolla ved det kunde bero på. Felet utkristalliserar sig när jag vid hovring ger max positiv pitch och sedan max negativ pitch. I detta läge vrider sig tailen. Det första jag kollade på var Gyro gain. Detta värde ställde jag ned så lågt jag bara vågade och kände sedan in hur mycket jag behövde. Gyrot var inställt på 50 men jag kunde gå ner till 38 och inte märka nån skildnad alls. Efter ett tag konstaterade jag att motorn gick kall - så jag antog att motorn gick fett. So jag började nåla in... Efter ett halvt varv så började jag känna att motorn fick rätt temperatur och vips alla problem var borta! Allting känndes rätt och stabilt. Som en blixt från klar himmel började mina manövrar sitta rätt... Stall turns blev raka, rollarna rena...re och tic-toc:sen var inte längre "all over the sky", jag började till och med flyga baklängescirklar!!

Inga kommentarer: