tisdag 28 augusti 2007

Järva fältet - en jättebra kväll

Jag satt inne i stan och hade alla grejor med mig för att flyga så jag besökte solna msk:s hemsida och hittade en vägbeskrivning till järva-fältet. Så jag tog mitt Pick och pack och begav mig dit...

Eller inte så bara det var lite klurigt att hitta när man väl kommit ut på järvafältet så om man skall dit och inte varit där förut är det en stark rekommendation att skriva ut den och ta med den!

När jag kom dit fanns det inte en kotte där så jag skulle bege mig vidare bara för att stoppas av en vägbom. Tur det för när jag åkte tillbaka hade det kommit folk till fältet så jag klev ut och hälsade. Ett öppet välkommnande från alla där fick mig att trivas direkt! Efter en liten stund bad jag om att få lite hjälp då ingen som har hållit på med rex:ar kollat på den tidigare. Tackar för all hjälp!!!

Det jag fick hjälp med var:

- Bytt sida på Tail servot (så att rotorn vid ev. krash inte slår sönder servot)
- Rätat ut tailen - Det var bara att värma med värmepistol och böja lite försiktigt... (Så att jag inte sliter sönder remmen i förtid)
- På rotorhuvudet har jag bytt ut de innersta gummina mot orginal och har de yttre gummina från V1:an. Allt går lätt och fjädrar precis lagom (0,05 mm) om man trycker ganska hårt. (Gör att allt återigen går lätt och det inte kostar batteri i onödan)
- Bytt ut en kul länk som var dålig och sett till att alla andra går lätt... (se ovan)
- Justerat remmens spänning (se ovan)

Efter allt detta fungerade det fin-fint. Jag testade i morse på gärdet i city - Det gick som en dröm! Den var pigg på plattan och rörde sig fint utan vibrationer, tics eller annat den haft för sig tidigare....
Istället för 5 minuters hovring fick jag ut 12 minuter flygning på accen. (glömde bort mig) och den va inte ens varm! När jag sen laddade accen fick jag i 1720 mAh vilket är nästan 80%.... Otroligt

Tack för hjälpen!

Inga kommentarer: