torsdag 16 augusti 2007

En gammal hobby vaknar till liv

Det händer ibland att man vaknar och känner den där känslan av att detta är den första dagen av mitt nya liv..... och just den känslan hade jag en dag i början på den här sommaren (07). Jag satte ett datum för att sluta röka, jag bestämde mig för att ta upp min RC hobby och sist men inte minst so bytte jag jobb.

Det kan låta som mycket på en gång men själv tycker jag det absolut inte - bara att sluta röka känns som en barnlek (trots att jag rökt i ca. 16år) visst kommer det lite sug efter cigg ibland och visst snusar jag lite för att dämpa suget men det känns ändå inte svårt. Jag får så mycket positivt från nya jobbet och får sån glädje av min hobby att allt känns lätt.

Men den här bloggen skall inte handla så mycket om mig utan RC helikoptrar.

Så vart skulle jag börja? Vad skulle jag ha för grejor?

Leta information

Jag började med att kolla i olika webb butiker för att se vad som fanns och få lite kläm på vad folk köpt. Sedan tog jag kontakt med 2 lokala RC handlare som varit till stor hjälp.

Med lite input från de som håller på med grejorna begav jag mig till några forum de rekommenderade och började läsa sk. "build logs" och och se vilka problem folk stött på och vilka byggsatser som hållit bra kvalitet.

Det tog inte särskilt lång tid innan jag insåg att ThunderTigers upphottade T-Rex 450 SE var ett kanske dyrt val - men som många på forumen försäkrade - ett säkert val där bra kvalitet kommer i fin förpackning och kanske viktigast av allt, närhet till kompetens. Det verkar som att det finns T-Rex:ar lite överallt... Dessutom såg jag redan när jag sökte att det fanns många ganska grundliga genomgångar av både bygget och (inte att glömma) intrimmningen av just T-Rex 450 SE.

Inga kommentarer: