lördag 30 maj 2009

Tack till VMF, för en trevlig träff och Roffes för sponsring av tävlingen.


Här är det prisutdelning...
Tack till dom ansvariga för en bra arrangerad träff, god mat och fika samt ombesörjning av sponsorer till tävlingen.

Det var alltså i Lördagen den 30 maj som detta gick av stapeln. även söndagen tillhörde träffen men då hade jag andra planer ;)
Oskar Ohlsson som mig veterligen var den yngsta piloten på träffen var även bland de skickligaste piloterna på plats. Han bjöd till med ett par riktigt fina flygningar som får en annan att undra hur han håller koll på bakåt och framåt. På eftermiddagen hölls som sakt en liten tävling som gick ut på att välta flaskor, landa på på två platser flest antal gånger, och flyga så många åttor som möjligt - alla moment med en fast tid på 2 minuter. Denna tävling var kul då den inte gav nån klar fördel till de skickliga 3D piloterna utan även gav andra en chans att placera sig högt upp. Uppenbarligen är så fallet då jag oväntat fick en första plats och ett presentkort på Roffes Modellflyg!
För bilder och sånt rekommenderar jag en titt på Daniel Tengvalls blogg, eller livebloggen från träffen: Viklanda live blogg

Håkan filmade... Filmklippet avslutas med min 2:a flygning d.v.s. moment 2 och 3.

Inga kommentarer: